۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶

از فردا و در تهران؛

آغاز تنیس‌روی‌میز جام فجر با حضور 6 تیم خارجی/ پینگ‌پنگ‌بازان به دنبال افزایش رنکینگ

آغاز تنیس‌روی‌میز جام فجر با حضور 6 تیم خارجی/ پینگ‌پنگ‌بازان به دنبال افزایش رنکینگ

نهمین دوره مسابقات تنیس روی میز جام فجر نوجوانان و جوانان از روز پنجشنبه با حضور 30 بازیکن داخلی و نمایندگانی از 6 کشور خارجی آغاز به میزبانی تهران می‌شود. این مسابقات که در رنکینگ نفرات شرکت کننده تاثیر گذار است در سه بخش انفرادی، دوبل و تیمی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تنیس روی میز جام فجر از جمله رویدادهای سالیانه در رده سنی نوجوانان و جوانان است که البته تا پیش از این در قزوین برگزار می‌شد. اما این مسابقات برای نخستین‌بار امسال در تهران برگزار خواهد شد.

این دوره از رقابت‌های تنیس روی میز جام فجر از روز پنجشنبه در دو بخش پسران و دختران نوجوان و جوان آغاز شده و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت. رقابت‌های بخش پسران در آکادمی بین‌المللی تنیس روی میز برگزار می‌شود و  سالن اختصاصی فدراسیون هم میزبان رقابت‌های بخش دختران است.

پیش از این از کشورهای زیادی برای حضور در نهمین دوره مسابقات تنیس روی میز جام فجر نام برده شد اما در نهایت مسئولان فدراسیون حضور پینگ‌پنگ‌بازان کشورهای ترکمنستان، بلاروس، اردن، هند، آذربایجان و مجارستان را در این مسابقات قعطی اعلام کردند. ایران به عنوان میزبان در هر یک از بخش‌های این مسابقات دو تیم خواهد داشت البته به غیر از نوجوانان دختر.

ایران به عنوان میزبان مسابقات تنیس روی میز جام فجر 30 بازیکن در قالب هفت تیم خواهد داشت. به جز رده سنی نوجوانان دختر، ایران در سایر بخش‌ها و رده‌ها با دوتیم شرکت می‌کند. اسامی 30 پینگ‌پنگ‌باز شرکت کننده ایران در مسابقات جام فجر به شرح زیر است:

دختران

نوجوانان: صبا صفری، مهشید اشتری، فاطمه مختار رضایی، شقایق حسین‌زاده
جوانان الف: غزاله ملاطلب، زهرا علوی، فاطمه جمالی فر، پانیذ ویزواری
جوانان ب: بهاره بابادی وند، رضوان کشاورزی، فاطمه بهجت، زهرا محمدپور

پسران

نوجوانان الف: محمد حسین بشیری، متین حیدری، محمدرضا حنطه، مهدی دارستانی
نوجوانان ب: محمد باباجانیان، علیرضا دهنما حقیقی، مهدی جلیلی، علی نظری
جوانان الف: پوریا عمرانی، سروش امیری نیا، حامد باشت باوی، علیرضا بیگدلی، محمدپارسا جنتی
جوانان ب: مهرداد دهستانی، عماد سهرابی، آرمان حاجی ئی، متین لطف الله نسبی، سجاد حسینی

ایران در بخش تیمی مسابقات تنیس روی میز جام فجر تنها از این 30 بازیکن استفاده می‌کند اما در بخش انفرادی و دوبل پینگ‌پنگ‌بازان ایرانی دیگری هم به جمع این نفرات اضافه خواهد شد.

به گزارش مهر، نهمین دوره مسابقات تنیس روی میز جام فجر در سه بخش انفرادی، دوبل و تیمی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها برای نخستین‌بار دارای رنکینگ است.

تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در هر بخش مسابقات باید بیشتر از سه تیم باشد تا رقابت‌ها رسمیت داشته باشد. به همین دلیل پیش از این چون تیم‌‎های شرکت کننده در بخش دختران به حد نصاب لازم نمی‌رسید، رقابت‌های این بخش را برگزار نمی‌شد و مسابقات هم رنکینگ نداشت.

 

کد خبر 2183838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha